Hoe wij bedrijven helpen tijdens Coronacrisis met onze services:   lees meer

Coronamaatregelen

  • Wij houden altijd 1.5 meter afstand
  • Wij schudden geen handen
  • Wij hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog en gebruiken papieren zakdoekjes
  • Wij wassen onze handen volgens de handenwasvoorschriften van het RIVM
  • Wij werken hygiënisch en dragen daar waar nodig plastic handschoenen
  • Onze medewerkers blijven thuis bij luchtwegklachten, verkoudheid en koorts
  • Oppervlaktes worden na gebruik direct gereinigd en volgens een tijdschema meerdere malen per dag ontsmet
  • In onze onderzoeksruimte is een plexiglas scherm aanwezig
  • Op onze gehele locatie hangen Visuals met aanduidingen, regels en aanwijzingen
  • Er zijn zo min mogelijk mensen tegelijk aanwezig op onze locatie
  • Houd 1.5 meter afstand
  • Schud geen handen
  • Was na binnenkomst op onze locatie direct je handen
  • Hoest en nies in je elleboog en maak gebruik van papieren zakdoekjes
  • Volg nauwkeurig de aanwijzingen van onze medewerkers
  • Blijf thuis bij luchtwegklachten, verkoudheid en/of koorts, ook indien iemand in je huishouden deze klachten heeft
  • Kom met de auto, op de brommer, fiets of lopend en vermijd het OV zoveel mogelijk
  • Ga thuis nog naar het toilet zodat het gebruik van de toiletten op de locatie beperkt blijft

Algemeen

Omdat het leuk is om je mening te geven! Wij werken voor bekende merken en opdrachtgevers die allemaal benieuwd zijn naar jouw mening. Je krijgt bijvoorbeeld de kans je mening te geven voordat nieuwe producten op de markt komen en jouw mening kan daarin echt een verschil maken. Daarnaast krijg je altijd een aantrekkelijke vergoeding als dank voor je deelname.

Je kunt zowel meedoen aan face to face onderzoeken op locatie als aan online onderzoeken vanuit huis.

Face to face onderzoek. Je doet mee aan een onderzoek wat plaats vindt op een centraal gelegen locatie bij een onderzoeksbureau of je bezoekt het bedrijf dat het product of de dienst aan het ontwikkelen is. Soms ga je in gesprek met andere deelnemers en een onderzoeker maar individuele gesprekken vinden ook regelmatig plaats. De onderzoeken zijn zowel overdag als 's avonds.

Online onderzoek. Je ontvangt een online vragenlijst waarin jij je mening geeft over nieuwe reclames, producten en diensten. Je kunt dat gemakkelijk vanuit huis of onderweg doen op een tablet, smartphone of desktop, op een moment dat het jou uitkomt.

Open de inlogpagina voor je persoonlijke pagina:

https://www.respondenten.nl/inloggen

Klik op de button 'wachtwoord/gebruikersnaam vergeten'. Vul je emailadres in, daarna ontvang je een mail met een link om een nieuw wachtwoord of nieuwe gebruikersnaam aan te maken.

Je kunt je uitschrijven door te klikken op de link onderin de uitnodigingsmail, of door jezelf uit te schrijven op je persoonlijke pagina waar je inlogt. Op je persoonlijke pagina kun je op het ‘poppetje’ in de bovenste balk klikken. Hier vind je de button ‘uitschrijven’. Je gegevens worden verwijderd uit onze database.

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om je persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking. We bewaren jouw gegevens niet langer dan wettelijk is toegestaan, wettelijk verplicht is en/of noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor de gegevens worden verwerkt. Voor meer informatie kun je ons Privacy Statement lezen op www.respondenten.nl/privacy.

Face to face onderzoek

Per mail ontvang je de onderzoeken waar je aan kan deelnemen. Wanneer jij je aanmeldt via de mail om mee te doen aan een onderzoek op locatie, vul je een aantal vragen in. Onze projectmedewerkers gaan na of je op basis van de beantwoordde vragen in de doelgroep valt. Als dit het geval is nemen we zo snel mogelijk telefonisch contact met je op om wat extra vragen te stellen en eventueel een afspraak in te plannen. Daarna ontvang je altijd een bevestigingsmail met de afspraak. Het kan ook zo zijn dat tijdens het telefoongesprek blijkt dat je niet in de doelgroep voor dit specifieke onderzoek past. Niet getreurd: je kunt je natuurlijk gewoon weer aanmelden voor een ander onderzoek.

  • Je geeft eerlijke antwoorden op de vragen over jezelf en je gewoontes. 
  • Je komt op tijd bij het onderzoek (uiterlijk 10 minuten van tevoren) en je doet enthousiast en actief mee tijdens het gesprek.
  • Je zegt op tijd af (d.w.z. 24 uur van te voren) als je toch onverhoopt niet aanwezig kunt zijn.

Bij Respondenten.nl hanteren we een regel dat respondenten twee keer per jaar mogen deelnemen aan een onderzoek op locatie. Dit is het geval omdat we op deze manier iedereen een eerlijke kans kunnen geven om een keer deel te nemen. Wel worden er eens uitzonderingen gemaakt wanneer we bijvoorbeeld last-minute nog deelnemers zoeken.

Bij veel onderzoeken zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar, terwijl tientallen mensen zich aanmelden om mee te doen. Ook moeten we rekening houden met een goede verdeling in bijvoorbeeld mannen en vrouwen, jongeren en ouderen en type merkgebruikers. Hierdoor kan het voorkomen dat je voor populaire onderzoeken niet ingedeeld wordt.

Voor het meedoen aan marktonderzoeken ontvang je punten tenzij wij anders vermelden. 1000 punten staat gelijk aan een Bol.com bon ter waarde van 10,- euro. De vergoeding voor een face to face onderzoek begint vaak bij 3000 punten, dit staat gelijk aan 30,- euro.

Wanneer je mee hebt gedaan aan een onderzoek op locatie, wordt de vergoeding binnen 15 werkdagen bijgeschreven op jouw persoonlijke account.

Je kunt zien hoeveel punten jij hebt gespaard door in te loggen via de loginpagina en op ‘vergoedingen’ te klikken.

Bij minimaal 1000 gespaarde punten kun je deze inwisselen voor een tegoedbon van 10,- euro. Log in op jouw persoonlijke account en klik dan op de button ‘inwisselen punten voor Bol.com tegoedbon’. Je kunt kiezen voor een tegoedbon van 10,- euro, 25,- euro of 40,- euro afhankelijk van jouw gespaarde punten.

Nadat je op de button hebt geklikt, verschijnt er in jouw overzicht een Actiecode en Pin. Deze code is het betaalmiddel, dus bewaar deze goed! Kies op www.bol.com iets leuks uit en geef bij het afrekenen aan dat je gebruik wilt maken van een coupon. Vervolgens vul je de codes in. Kies je een artikel dat goedkoper is dan de waarde van de bon? Dan behoudt de bon zijn restwaarde nog een tijdje.

De reis- en/of parkeervergoeding is opgenomen in de vergoeding voor deelname aan het onderzoek.

De beloning die je ontvangt voor deelname aan onderzoek, wordt geregistreerd als een onkostenvergoeding. Zolang je minder dan €200,- per jaar aan onkostenbeloningen ontvangt, hoef je daarover geen belasting te betalen. Je bent zelf verantwoordelijk om iedere vergoeding die je ontvangt op te geven bij de Belastingdienst.

Online vragenlijsten

Als er een online vragenlijst is waarvoor je aanmerking komt ontvang je van ons een email. In deze mail staat een link naar het desbetreffende onderzoek en verdere informatie zoals het aantal punten dat je ermee kan verdienen. We zoeken altijd maar een beperkt aantal respondenten dus je maakt het meeste kans als je zo snel mogelijk de vragenlijst invult.

Als respondent dien je de onderzoeken waarheidsgetrouw in te vullen en probeer zo uitgebreid mogelijk te antwoorden waar mogelijk. Je bent in principe nooit verplicht om deel te nemen aan een onderzoek. Als je niet meedoet, heeft dat ook géén invloed op het feit of wij jou de volgende keer wel of niet uitnodigen. Dus mocht een onderwerp je echt niet aanspreken dan kan je dat onderzoek gerust overslaan. Wij nodigen mensen uit aan de hand van een selectie van mensen die in de zogenaamde ‘steekproef’ vallen. Het uitnodigen is verder altijd willekeurig en staat dus volstrekt los van het aantal keren dat jij deelneemt aan onderzoek.

Wij zijn afhankelijk van onze opdrachtgevers wat betreft het aantal onderzoeken en het valt vooraf helaas niet in te schatten hoe vaak je zal worden uitgenodigd. Naast de onderzoeken die wij in opdracht krijgen, zetten wij soms zelf ook onderzoeken uit om inzicht te krijgen in bepaalde sociaal/maatschappelijke thema’s.

De vergoeding voor online onderzoeken zijn altijd in de vorm van punten. De beloning voor deelname aan een onderzoek kan variëren, meestal krijg je voor een onderzoek 75 punten. Een saldo van 1000 punten staat gelijk aan een Bol.com bon van € 10. In de e-mail die wij jouw sturen met een uitnodiging om deel te nemen aan een enquête, melden wij altijd hoeveel punten jij voor het invullen van dat onderzoek gaat ontvangen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat jij de punten pas ontvangt wanneer je het onderzoek volledig hebt afgerond. Je ontvangt bijvoorbeeld niet 50% van het aantal punten omdat je 50% van de vragenlijst hebt ingevuld.

Bij deelname  aan het invullen van online vragenlijsten (kwantitatief onderzoek) worden verdiende punten direct bijgeschreven op je account tenzij anders aangegeven. Je kunt deze punten terugzien bij ‘vergoedingen’ op jouw persoonlijke pagina.

Je kunt zien hoeveel punten jij hebt gespaard door in te loggen via de loginpagina en op ‘vergoedingen’ te klikken.

Je kunt jouw punten pas inwisselen voor een cadeaubon wanneer je er meer dan 1000 hebt. Inwisselen van het tegoed doe je door in te loggen op jouw persoonlijke account en te klikken op ‘vergoedingen’ en te gaan naar het puntenoverzicht tabje. Kies daar voor de optie ‘inwisselen punten voor Bol.com cadeaubon’. Vervolgens wordt er om bevestiging van uitbetaling gevraagd. Daarna ontvang je per e-mail een code. Deze code is eigenlijk het betaalmiddel, dus bewaar deze goed! Kies op www.bol.com iets leuks uit en geef bij het afrekenen aan dat je gebruik wilt maken van een cadeaubon of zgn. coupon. Kies je een artikel dat goedkoper is dan de waarde van de bon? Dan behoudt de bon zijn restwaarde nog een tijdje.

De link die wij jou per e-mail opsturen geeft jou toegang tot het onderzoek. Over het algemeen kun je de link aanklikken, een aantal vragen invullen en vervolgens het onderzoek tijdelijk afbreken. Mocht je de vragenlijst op een later tijdstip verder willen invullen dan kun je de link nogmaals aanklikken waardoor je terecht komt bij de vraag waar je was gebleven. Het kan ook zo zijn dat wij, gezien de aard van het onderzoek, ervoor kiezen om de door jou ingevulde antwoorden niet op te slaan. Als dat het geval is, begin je dus weer bij de eerste vraag. Dit kunnen wij, om onderzoekstechnische redenen, niet vooraf bekend maken. Wij raden dus aan om de vragenlijst in één keer in te vullen.

Het kan zijn dat het e-mailprogramma de link die wij jou hebben toegestuurd, heeft afgebroken. Je kunt dan het beste de link in de e-mail kopiëren en vervolgens in de browser plakken (waar je normaal gesproken het www. adres van een website invoert).

Wij hebben gemerkt dat bij sommige panelleden het venster dat opent na het klikken van de link iets kleiner is dan bij anderen. Als dit ook bij jou het geval is, dan kun je het beste in het venster op het symbool met daarin één vierkantje klikken (deze vind je rechtsboven in beeld van het betreffende venster). Vervolgens zal de knop ‘verder’ verschijnen.

Wetenschappers/onderzoekers zetten (opinie)onderzoek in om op die manier inzicht te krijgen in de beleving van de Nederlandse bevolking rondom bepaalde thema’s. Op basis van de resultaten van onderzoek worden vaak belangrijke beslissingen genomen. Het kan dus zijn dat je op radio, televisie of in de krant opeens resultaten aantreft van een onderzoek waar jij zelf aan hebt meegewerkt. Op die manier zie jij dus dat jouw mening echt invloed kan hebben! Echter, van de resultaten van sommige onderzoeken zal jij waarschijnlijk niks kunnen terugvinden. Zo kan het zijn dat er onderzoek wordt gedaan naar de haalbaarheid van een bepaalde dienst die uiteindelijk niet wordt ingezet.

De punten na deelname aan een online onderzoek worden alléén bijgeschreven wanneer je binnen de doelgroep valt én de vragenlijst volledig hebt afgerond. Een enkele keer worden punten pas op een later moment aan je account toegevoegd. Dit staat altijd vermeld in de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek.Het kan ook voorkomen dat je niet mee kunt doen met een onderzoek als er al genoeg aanmeldingen zijn geweest. Uiteraard kun je met dat onderzoek dan ook geen punten verdienen.